El BR-101 (també anomenat Translitorânea (translitoral), anomenat oficialment Rodovia Governador Mário Covas. i sobrenomenat Briói< /i> en algunes regions) és una carretera longitudinal del Brasil. És la més llarga del país amb una longitud de prop de 4.800 km (3.000 mi) i està considerada com una de les carreteres més importants del país, juntament amb la BR-116.
Travessa 12 brasilers. estats: Rio Grande do Norte, Paraíba, Pernambuco, Alagoas, Sergipe, Bahia, Espírito Santo, Rio de Janeiro, São Paulo, Paraná, Santa Catarina i Rio Grande do Sul. També connecta més capitals d'estat que qualsevol altra "rodovia" (carretera) del país. En total, 12 capitals estan connectades directament per BR-101.
El seu terminal nord es troba a la ciutat de Touros-RN i el seu terminal sud es troba a São José do Norte-RS.
Recorre pràcticament tota la costa est del Brasil des d...Llegeix més
El BR-101 (també anomenat Translitorânea (translitoral), anomenat oficialment Rodovia Governador Mário Covas. i sobrenomenat Briói< /i> en algunes regions) és una carretera longitudinal del Brasil. És la més llarga del país amb una longitud de prop de 4.800 km (3.000 mi) i està considerada com una de les carreteres més importants del país, juntament amb la BR-116.
Travessa 12 brasilers. estats: Rio Grande do Norte, Paraíba, Pernambuco, Alagoas, Sergipe, Bahia, Espírito Santo, Rio de Janeiro, São Paulo, Paraná, Santa Catarina i Rio Grande do Sul. També connecta més capitals d'estat que qualsevol altra "rodovia" (carretera) del país. En total, 12 capitals estan connectades directament per BR-101.
El seu terminal nord es troba a la ciutat de Touros-RN i el seu terminal sud es troba a São José do Norte-RS.
Recorre pràcticament tota la costa est del Brasil des de Rio Grande do Norte fins a Rio Grande do Sul. L'autopista no s'ha construït entre dos trams entre Peruíbe (SP) i Iguape (SP), i entre Cananéia (SP) i Garuva (SC).
Entre Curitiba i Garuva (SC), la carretera va ser substituïda per la BR 101 / BR 376 i va ser ampliada pel govern de Paraná, no pel govern federal.
El tram nord entre Curitiba i la frontera amb São Paulo no es va construir per preservar una zona de la selva atlàntica.
El pont Rio-Niterói forma part de la BR-1
Afegeix un nou comentari