Pont de la badia de San Francisco-Oakland

El pont de la badia de San Francisco-Oakland, conegut localment com el pont de la badia, és un complex de ponts que abasta la badia de San Francisco a Califòrnia. Com a part de l'Interstate 80 i la carretera directa entre San Francisco i Oakland, transporta uns 260.000 vehicles al dia a les seves dues cobertes. Té un dels trams més llargs dels Estats Units.

El pont de peatge es va concebre ja en els dies de la febre de l'or de Califòrnia, però la construcció no va començar fins al 1933. Dissenyat per Charles Henry Purcell, i construït per American Bridge Company, es va inaugurar el dijous 12 de novembre, 1936, sis mesos abans del pont Golden Gate. Originalment transportava trànsit d'automòbils a la seva coberta superior, amb camions, cotxes, autobusos i trens de rodalies a la part inferior, però després que el Key System abandonés el servei ferroviari, la coberta inferior també es va convertir en trànsit per carretera. El 1986, el pont va ser dedicat extraoficia...Llegeix més

El pont de la badia de San Francisco-Oakland, conegut localment com el pont de la badia, és un complex de ponts que abasta la badia de San Francisco a Califòrnia. Com a part de l'Interstate 80 i la carretera directa entre San Francisco i Oakland, transporta uns 260.000 vehicles al dia a les seves dues cobertes. Té un dels trams més llargs dels Estats Units.

El pont de peatge es va concebre ja en els dies de la febre de l'or de Califòrnia, però la construcció no va començar fins al 1933. Dissenyat per Charles Henry Purcell, i construït per American Bridge Company, es va inaugurar el dijous 12 de novembre, 1936, sis mesos abans del pont Golden Gate. Originalment transportava trànsit d'automòbils a la seva coberta superior, amb camions, cotxes, autobusos i trens de rodalies a la part inferior, però després que el Key System abandonés el servei ferroviari, la coberta inferior també es va convertir en trànsit per carretera. El 1986, el pont va ser dedicat extraoficialment a James Rolph.

San Francisco, a l'entrada de la badia, estava perfectament situat per prosperar durant la febre de l'or de Califòrnia. Gairebé totes les mercaderies no produïdes localment arribaven per vaixell. Però després que el primer ferrocarril transcontinental es completés el maig de 1869, San Francisco es trobava al costat equivocat de la badia, separat del nou enllaç ferroviari. La por de molts sant franciscans era que la ciutat perdés la seva posició com a centre regional del comerç. El concepte d'un pont que travessés la badia de San Francisco s'havia plantejat des dels dies de la febre de l'or. Diversos articles de diaris durant la dècada de 1870 van discutir la idea. A principis de 1872, un "Comitè del pont de la badia" estava treballant dur en els plans per construir un pont de ferrocarril. El número d'abril de 1872 de la San Francisco Real Estate Circular contenia un punt sobre el comitè:

El Comitè de Bay Bridge recentment va presentar el seu informe a la Junta de Supervisors, en el qual es recomanava un compromís amb el Pacífic Central; també el pont de la badia a Ravenswood i la concessió d'instal·lacions ferroviàries a Mission Bay i al front marítim. Wm. C. Ralston, l'exalcalde Selby i James Otis formaven en aquest comitè. Un diari intenta donar compte dels consells d'aquests senyors a la ciutat insinuant que tenien por de la companyia del ferrocarril i, per tant, van fer les seves recomanacions segons els seus interessos.

L'autoproclamat emperador Norton va considerar oportú decretar tres vegades el 1872 que es construís un pont penjant per connectar Oakland amb San Francisco. En el tercer d'aquests decrets, el setembre de 1872, Norton, frustrat perquè no hagués passat res, va proclamar:

CONSIDERANT que, vam emetre el nostre decret ordenant als ciutadans de San Francisco i Oakland que s'apropin fons per a l'estudi d'un pont penjant des d'Oakland Point a través de l'illa Goat; també per a un túnel; i esbrinar quin és el millor projecte; e considerant que los dits ciutadans s'han descuidat fins ara de notar nostre dit decret; i si bé estem decidits a respectar plenament la nostra autoritat; ara, per tant, ordenem la detenció per part de l'exèrcit d'ambdues Juntes de Pares de Ciutat si persisteixen en descuidar els nostres decrets. Donat sota la nostra mà i segell reial a San Francisco, aquest 17 de setembre de 1872.

Esbós de la proposta de "Rush San Francisco Trans-Bay Suspension Bridge" (1913)

A diferència de la majoria de les idees excèntriques de l'emperador Norton, el seu decret per construir un pont va tenir un gran atractiu públic i polític. No obstant això, la tasca era un repte d'enginyeria i econòmic massa, ja que la badia era massa ampla i massa profunda allà. El 1921, més de quaranta anys després de la mort de Norton, es va plantejar un tub, però va quedar clar que seria inadequat per al trànsit de vehicles.  El suport per a una travessia trans-bay finalment va créixer a la dècada de 1920 amb la creixent popularitat i disponibilitat de l'automòbil.

Fotografies de:
Dllu - CC BY-SA 4.0
Statistics: Position
3000
Statistics: Rank
39819

Afegeix un nou comentari

CAPTCHA
Seguretat
259837461Feu clic/toqueu aquesta seqüència: 6481
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.

Google street view

On puc dormir a prop de Pont de la badia de San Francisco-Oakland ?

Booking.com
491.455 visites en total, 9.211 Llocs d'interès, 405 Destinacions, 81 visites avui.