Glacier Express

El Glacier Exprés és el nom comercial d'un tren turístic de la xarxa ferroviària de Suïssa que uneix Zermatt (Valais) amb Saint-Moritz (Grisons), mitjançant diverses línies d'ample ferroviari mètric pertanyents al Ferrocarril Rètic i al Ferrocarril de Matterhorn-Gotthard. El recorregut dura actualment 7 hores i mitja i travessa 291 ponts i 91 túnels. El punt més alt del recorregut és al Pas d'Oberalp, a 2033 metres d'altitud sobre el nivell del mar.

Com a la immensa majoria de línies dels ferrocarrils suïssos, les composicions de tren estan formades per vagons de primera i de segona classe. El Glacier Exprés compta amb servei de restauració a bord, el qual es realitza al vagó restaurant, o bé al mateix seient. Compta també amb servei de comentari del recorregut mitjançant auriculars, en sis idiomes (alemany, anglès, francès, italià, japonès i xinès), així com dos canals de fil musical.

Per viatjar amb el Glacier Exprés cal, a més del corresponent bitllet, una re...Llegeix més

El Glacier Exprés és el nom comercial d'un tren turístic de la xarxa ferroviària de Suïssa que uneix Zermatt (Valais) amb Saint-Moritz (Grisons), mitjançant diverses línies d'ample ferroviari mètric pertanyents al Ferrocarril Rètic i al Ferrocarril de Matterhorn-Gotthard. El recorregut dura actualment 7 hores i mitja i travessa 291 ponts i 91 túnels. El punt més alt del recorregut és al Pas d'Oberalp, a 2033 metres d'altitud sobre el nivell del mar.

Com a la immensa majoria de línies dels ferrocarrils suïssos, les composicions de tren estan formades per vagons de primera i de segona classe. El Glacier Exprés compta amb servei de restauració a bord, el qual es realitza al vagó restaurant, o bé al mateix seient. Compta també amb servei de comentari del recorregut mitjançant auriculars, en sis idiomes (alemany, anglès, francès, italià, japonès i xinès), així com dos canals de fil musical.

Per viatjar amb el Glacier Exprés cal, a més del corresponent bitllet, una reserva de plaça. El cost de la reserva és de 30 francs suïssos a l'estiu i de 10 francs suïssos a l'hivern (tarifes 2009), i es pot obtenir a qualsevol estació de la xarxa dels ferrocarrils suïssos o a una agència de viatges.

 Glacier express a la Vall de l'Albula

El primer viatge d'aquest tren es va realitzar el 25 de juny de 1930, va dur 70 persones, i va durar 11 hores.

Fins a l'any 1981 el Glacier Exprés havia d'utilitzar el coll de Furka, situat a 2.162 metres sobre el nivell del mar, i que plantejava importants problemes de trànsit fora dels mesos d'estiu, fet que feia impossible la seva circulació. Aquesta situació canvià l'any 1982 quan s'obrí el túnel de Furka, cosa que permeté oferir el servei al llarg de tot l'any.

L'any 1993 s'introduïren per primer cop vagons panoràmics, però només a la primera classe. A partir del 2006 els vagons panoràmics es generalitzen a totes dues classes.

L'estiu 2009 hi havia quatre circulacions per sentit i dia, una de les quals acabava a Davos, en comptes de Saint-Moritz.

Fotografies de:
Champer - CC BY-SA 3.0
Statistics: Position
207
Statistics: Rank
296928

Afegeix un nou comentari

Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.

Seguretat
458367192Feu clic/toqueu aquesta seqüència: 5549

Google street view

On puc dormir a prop de Glacier Express ?

Booking.com
490.529 visites en total, 9.205 Llocs d'interès, 404 Destinacions, 1 visites avui.